כאשר חברה נמצאת בתהליך פיתוח זהות של מותג, חשוב מאד שהרעיון והעיצוב ישולבו בחזות מושכת, חזקה ובלתי נשכחת. לקוחות וצרכנים שמים לב עד מהרה להבדלים משמעותיים במוצרים שהם חלק מהזהות הארגונית של החברה (ברושורים, לוגו, גופן, כותרת נייר המכתבים וכרטיס הביקור). מיתוג חברות אינו דבר של מה בכך, שכן אי התאמה בין כל הפרסומים של החברה יכולה עד מהרה להיות גלויה לעין כל ולפגוע בזהות של המותג.
ספר מיתוג חברות – או מה שגם ידוע כ"תנ"ך של המותג" או "ספר החוקים" – מורכב מרשימה של הנחיות שמתייחסות לחיזוק המותג ולהמשך הנאמנות למותג. מטרת הספר היא לעזור לאדם להבין את החברה בדרך שהיא ייחודית לכל אחד. לכן, יש להדריך כראוי את הצוות שעוזר לקדם או לשמור על תדמית המותג.
ספר המותג של החברה עוזר לאדם לעקוב אחר זרימה עקבית וקבועה בכל ההיבטים של התקשורת, בין אם מדובר בעיצוב הברושור, אתר החברה, הלוגו, הפרסום במדיומים השונים והשימוש בצבע. זה הכרחי על מנת לאפשר מעקב אחר זרימה ייחודית זו שהיא זו שגם מגדירה את המותג וכך גם את החברה עצמה.
נקודות חשובות שיש לזכור בעת רישום ספר המותג
יהיה זה נבון לעקוב אחר כללים מסוימים כאשר הדברים נוגעים לרישום כל הדברים יחדיו בספר המיתוג, כיוון שזהו הדבר שיקבע את המוניטין של העסק. הנה כמה עצות שכדאי לזכור:
כחלק מההנחיות חשוב לכלול בספר את היעדים של החברה ואת אסטרטגיית השיווק הכוללת, ולהדגיש מה מנסה החברה להשיג.
יש למצוא את האיזון בין הדברים שניתן להשפיע עליהם והדברים שזקוקים למבנה כולל ואותם אפשר להשאיר בידיו של המעצב היצירתי. המעצב ייצור בהתאם לציפיות של החברה מבלי לאבד את הרעיון.
השימוש בדמיון הוא חשוב כדי להעביר לקורא מה אתם רואים בעיני רוחכם כשמדובר בהשגת סוג מסוים של מראה והרגשה.
שמרו על כתיבה קצרה ועניינית והימנעו מכניסה לפרטי פרטים של מה שאתם מנסים להעביר בהנחיות שלכם.
חשוב להישאר פתוחים לשינויים כיוון שחברות משנות את זהות המותג שלהם במשך הזמן (בין אם שינוי מינימאלי או דרסטי), בהתאם לשווי השוק שלהן. ספר המותג צריך להישאר פתוח לתיקונים בעתיד, בעיקר אם אפשר לחזות שינויים שכאלה מראש.
ספר המותג אמור להכיל הכל: שימוש בצבע, בגופן, במיקום, בעיצוב הלוגו, בשפה החזותית הכוללת שתייצג את החברה.
לקריאה נוספת על מיתוג חברות לחץ כאן